חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרכי טיפול בחרדה

טיפול בחרדה

נמצא כי טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא היעיל ביותר בטיפול של מקרי חרדה. כמו כן, ניתן לשלב טיפול תרופתי אנטי חרדתי. הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי מורכב מכמה אלמנטים עיקריים:

  1. פסיכואדיוקיישן – באמצעות שיטה זו לומד האדם מה הם מאפייני החרדה, מהו משך התקף החרדה ומה הן התופעות הנלוות אליה.
  2. כלים להרפיה והרגעה – שימוש בתרגילי נשימות, דמיון מודרך, הרפיית שרירים.  באמצעות כלים אלה האדם יכול למתן את מידת החרדה ולהתמודד עימה.
  3. חשיפה – באמצעות החשיפה המטפל מביא את המטופל להכרה ולהבנה, מה הגורם שמעורר אצלו את החרדה. ככל שמתרגלים זאת, נוצרת התרגלות של המערכת הרגשית והעצבית לחרדה, והיא לא מגיבה בצורה דרמטית, מעין התרגלות למצב של חרדה. חשוב להיחשף לרמת חרדה כשהיא במצב ביניים, כשאין הצפה או ניתוק רגשי.
  4. ביופידבק – שיטה באמצעותה נחשף המטופל , בעזרת המטפל, לתהליכי החשיבה שמייצרים אצלו את התגובה הרגשית הקיצונית, החרדה. על המטפל להביא את המטופל לידי הבנה והכרה של המחשבות והתהליכים שעוברים בראשו של המטופל המביאים אותו למצב של חרדה. ממצב זה של הכרה יכול המטפל לאפשר למטופל לעבור לשלב החשיפה.
Share the Post:

יכול לעניין אותך גם

התקפי פאניקה

התקפי פאניקה, הינם מצב חרדתי קיצוני שמשך הזמן שלו מדוד וקצר אשר לא עולה על יותר משעה. התחושות האופייניות לאדם השרוי במצב של פניקה

Read More

חרדה והפרעות נוירוטיות

הפרעות נוירוטיות הינן הפרעות הנפוצות, בקרב אחוז גדול מן האוכלוסייה  אלה הפרעות של אנשים הבוחרים בד"כ ללכת לטיפול, ובעלי רמת תפקוד

Read More